T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
T.C.
KIRKAĞAÇ BELEDİYESİ
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1-Bu yönetmeliğin amacı, Kırkağaç Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün
kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- Bu Yönetmelik, Mali Hizmetler Müdürlüğü’ndeki personelin görev, yetki ve
sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- Kırkağaç Belediye Meclisi’nin 01.05.2007 tarih ve 5 sayılı kararı ile kurulmuş
olan Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne ait bu yönetmelik; 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanunu, 10/12/2003 tarih ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuat hükümlerine istinaden hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4-Bu yönetmelikte geçen:
a) Belediye: Kırkağaç Belediyesi’ni,
b) Başkanlık: Kırkağaç Belediye Başkanlığı’nı,
c) Müdürlük: Mali Hizmetler Müdürlüğü’nü,
d) Müdür: Mali Hizmetler Müdürü’nü,
e) Yönetmelik: Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği’ni ifade eder.
f) Gerçekleştirme görevlisi: Harcama talimatı üzerine; İşin yaptırılması, mal veya hizmetin alınması, teslim almaya ilişkin işlemlerin yapılması, belgelendirilmesi ve ödeme için gerekli belgelerin hazırlanması görevlerini yürüten görevlileri,
g) Görüş yazısı: Ön mali kontrol sonucunda mali karar ve işlemlerin uygun bulunup bulunmadığı yönünde verilen yazılı görüşü veya dayanak belge üzerine yazılan şerhi,
h) Harcama birimi: Bütçe ile ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimi,
i) Harcama yetkilisi: Harcama biriminin en üst yöneticisini,
j) İç kontrol: amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini, varlık ve kaynakların korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, mali bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere idare tarafından oluşturulan organizasyonu,
k) Muhasebe yetkilisi: Muhasebe hizmetlerinin yürütülmesinden ve muhasebe biriminin yönetiminden sorumlu, usulüne göre atanmış yönetici
l) Muhasebe yetkilisi mutemedi: Muhasebe yetkilisi adına ve hesabına para ve parayla ifade edilebilen değerleri geçici olarak almaya, muhafaza etmeye, vermeye, göndermeye yetkili ve bu işlemlerle ilgili olarak doğrudan muhasebe yetkilisine karşı sorumlu olan kamu görevlilerini ve yetkili memurları,
m)Ön mali kontrol: İdarenin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali ve karar ve işlemlerinin; İdare bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, harcama programı ve diğer mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden yapılan kontrolü,
n) Üst Yönetici: Belediye Başkanını, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 5-(1) Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün personel yapısı aşağıda belirtilen şekildedir.
a) Müdür
b) Şef
c) Memur
d) Tahsildar
(2) Müdürlüğün teşkilat yapısı aşağıdaki gibidir.
MALİ HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
BELEDİYE BAŞKANI |
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
MALİ HİZMETLER MÜDÜRÜ |
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
MUHASEBE |
|
İCRA TAKİP |
EMLAK |
|
TAHSİLAT |
|
İHALE |
SATIN ALMA |
SOSYAL TESİSLER |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
GELİR |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
GİDER |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
MAAŞ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
MADDE 6- Mali Hizmetler Müdürlüğü Belediye Başkanına bağlıdır. Başkan, bu görevi bizzat veya görevlendireceği kişi eliyle yürütür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluk
Müdürlüğün görevleri
MADDE 7-(1) Aşağıda belirtilen görevler, Müdürlük tarafından yürütülür;
a) İzleyen iki yılın bütçe tahminlerini de içeren idare bütçesini, stratejik plan ve yıllık performans programına uygun olarak hazırlamak ve idare faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek ve değerlendirmek,
b) Mevzuat uyarınca belirlenecek bütçe ilke ve esasları çerçevesinde, ayrıntılı harcama programı hazırlamak ve hizmet gereksinimleri dikkate alınarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak,
c) Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile mali istatistikleri hazırlamak,
d) İlgili mevzuatı çerçevesinde Müdürlükçe tahakkuk ettirilecek gelirlerin tahakkuk işlemlerini yürütmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemlerini yürütmek,
e) İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek,
f) İdarenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek,
g) İdarenin yatırım programının hazırlanmasını koordine etmek, uygulama sonuçlarını izlemek ve yıllık yatırım değerlendirme raporunu hazırlamak,
h) İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak
i) Mali kanunlarla ilgili diğer mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
j) Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
k) İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
l) Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Muhasebe Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 8-(1) Muhasebe birimi aşağıdaki fonksiyonların yerine getirilmesinden sorumludur.
a) Belediye personelinin maaşları ile encümen ve meclis üyelerinin toplantı ücretlerinin evraklarını hazırlamak ve ödenmesini sağlamak,
b) Belediye personelinin maaşından yapılan her türlü kesintiyi ilgili kuruma bildirmek ve ödenmesini sağlamak,
c) Asker ailesi maaşlarının hazırlanması ve ödenmesini sağlamak,
d) Stajyer öğrenci maaşlarının ödenmesini sağlamak,
e) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
f) İdarenin stratejik planlama çalışmalarına yönelik bir hazırlık programı oluşturmak, idarenin stratejik planlama sürecinde ihtiyaç duyulacak eğitim ve danışmanlık hizmetlerini vermek veya verilmesini sağlamak ve stratejik planlama çalışmalarını koordine etmek,
g) Stratejik planlamaya ilişkin diğer destek hizmetlerini yürütmek,
h) Hazırlanan stratejik plan dikkate alınarak idarenin performans programı ve bütçesinin hazırlanmasını koordine etmek,
ı) İdarenin ayrıntılı harcama programını hazırlamak,
i) İdarenin finansman programını hazırlamak,
k) Harcama birimlerinin talebi üzerine bütçe ödenekleri arasındaki aktarma işlemlerini gerçekleştirmek,
l) İlgili harcama birimlerince düzenlenen harcama talimatlarının bütçe ödeneği açısından kontrolünü yapmak,
m) Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak, sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek,
n) Tarifeleri hazırlayarak meclise sunmak, meclis tarafından kabul edilen tarifeleri yayımlamak,
o) Yeni hizmet fırsatlarını belirlemek, etkililik ve verimliliği önleyen tehditlere tedbirler almak,
ö) Kurum içi kapasite araştırması yapmak, hizmetlerin etkililiğini ve yararlanıcı memnuniyetini analiz etmek ve genel araştırmalar yapmak,
p) İdarenin görev alanıyla ilgili araştırma-geliştirme faaliyetlerini yürütmek,
r) İdare faaliyetleri ile ilgili bilgi ve verileri toplamak, tasnif etmek, analiz etmek,
s) Müdürlük faaliyet raporunu hazırlamak,
ş) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak.
(2) Muhasebe, kesin hesap ve raporlama kapsamında yürütülecek görevler şunlardır;
a) İdarenin muhasebe hizmetlerini yürütmek,
b) Bütçe kesin hesabını hazırlamak,
c) Muhasebe ve bütçe yönetim dönemi hesabını hazırlamak,
d) Mali istatistikleri hazırlamak,
e) Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında Müdürlük bünyesinde yürütülecek işlemleri yerine getirmek,
f) Taşınır konsolide görevlisi eliyle yürütülecek işlemleri yapmak,
g) İdarenin taşınır kesin hesabını düzenlemek,
h) Müdürlüğün evrak kayıt işlemlerini yürütmek,
i) Müdürlüğün arşivini tutmak,
j) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak
MADDE 9-İcra Takip Birimi Görev Yetki ve Sorumlulukları
a)Amme borçluları ile ilgili olarak 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkındaki Kanun ve ilgili mevzuata hükümleri çerçevesinde haciz uygulaması ve taşıma işleminin yapılmasını sağlamak,
b) Haciz halinde bulunan borçluları tespit etmek haciz fişi düzenlemek ve bu borçluların durumunu sürekli olarak izlemek.
c)Cebri icra yolu ile kavuşturma yapılan belediye alacaklarını tahsil etmek ve tahsil edilen paraların zamanında belediye veznesine veya bankaya yatırılmasını sağlamak.
d) Belediye sınırları ve mücavir alanlar içinde faaliyet gösteren mükelleflerin veya vergi ile teklifi gerekenlerin mükellefiyetle ilgili durumları vergi usul kanununun yoklama hükümleri dahilinde muntazam ve daimi suretle mahallen takip etmek.
e)Yapılan yoklama sonucunda belediyelere intikal edenin dışında kaldığı anlaşılan mükellefiyet durumunu veya vergi matrahına tesir edici olayları ilgili servislere bildirimini sağlamak.
f)Uygulamada eksiklik ve aksaklıkları giderici tedbir almak, uygulama birliği sağlamak.
g) Mevcut durumda veya iş hacminde meydana gelecek değişikliklere göre işlerin rasyonel şekilde yürütülmesini sağlamak.
h)İşlerin rasyonel şekilde yürütülmesini temin için gerektiğinde servis istihdam edilen personeli eğitime tabi tutmak ve bu konuda gerekli girişimlerde bulunmak
İ)Şefliğe ait arşivin düzenli ve sistemli bir şekilde tutulmasını sağlamak.
MADDE 10-Tahsilât Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları
a) İdarenin yetki ve sorumluluk alanındaki idare gelirlerini ilgili kanunlar, tüzükler ve yönetmelikler gereğince yasal süreler içerisinde tahsilini sağlamak,
b) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,
c) İdare gelirleri ile ilgili yapılan tahsilata ait kayıtları tutmak, raporlamak ve muhasebe kayıtlarına alınması için gerekli belge ve dokümanları hazırlamak,
d) Yasal süreler içinde ödenmeyen alacakların cebren tahsili için, Avukatlık Birimine dava açılması için müracaatta bulunmak,
e) Kişi ve kuruluşlar tarafından idari ve yargı organları nezdinde yapılan itirazlara ilişkin yazılı ya da sözlü savunmalara esas bilgi ve belgeleri yasal süresi içerisinde ilgili merciye ulaştırmak,
f) Mer’i mevzuat ile görev alanına giren mükelleflerin bütün kayıt ve kontrollerin yapılmasını sağlamak,
g) 26/05/1981 tarih ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanunu kapsamındaki vergi harç, katkı payı ve diğer gelirlerle alakalı kayıp ve kaçak kontrollerin yapılmasını sağlamak,
h) Otopark işletmesini koordine etmek, gelirlerinin tahsili ve kontrollerini yapmak,
i) Müdür tarafından verilecek diğer görevleri yapmak,
MADDE11- İhale Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları
a) 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında bulunan Belediyemizin tüm mal, hizmet ve yapım işleri ihaleleri Mali Hizmetler Müdürlüğü bünyesinde bulunan ihale birimi tarafından yürütmek,
b) Belediyemiz tarafından 4734 sayılı Kamu İhale kanununa göre yapılan ihalelerin mevzuata uygun bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlamak,
c) Müdürlüklerce hazırlanan teknik şartnamelere uygun olarak idari şartname ve sözleşmeleri hazırlayarak EKAP(Elektronik Kamu İhale Platformu) üzerinden ihale işlemlerini sürdürmek,
d) İhale ilanlarını hazırlamak ve gerekli yerlerde yayımlanmasını sağlamak
e) İhale Komisyon Üyelerine görevlendirmelerini ve ihale tarihini tebliğ etmek
f) İhale tarihine kadar gereken her türlü yazışmayı yapmak,
g)İhaleyi sunmak, ihale sonrası Teminat Mektuplarını iade etmek, Komisyon Kararı ve Kesinleşen İhale Kararlarını yazıp isteklilere bildirmek, yasal süre içerisinde sonunda ger3ekli belgeler incelenerek sözleşmeyi hazırlayıp imzalatmak,
h) İhale sonuç formu hazırlayıp EKAP üzerinden işlemleri sonlandırmak,
ı) Mevzuatta belirtilen diğer görevleri yapmak,
i) Gerek Bilgi Edinme Kanunu gerekse Meclis Soru Önergeleri nedeniyle istenilen ihale bilgilerini vermek,
MADDE12- Satın Alma Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları
1.Satın Alma Biriminin Görevleri: Satın alma birimi Satın alma ve taşınır mal girişi olarak kendi içerisinde iki bölüme ayrılır.
a. Satın Alma aşağıdaki fonksiyonların yerine getirilmesinden sorumludur.
1.Satın alınacak, üretilecek ve tamir ettirilecek tüm malzemeler için gerekli idari ve teknik şartnameyi kullanan veya talep eden birimlere hazırlatmak veya dışarıdan temin etmek.
2.Mali yılbaşında ilgili birimlerce talep edilen veya senesi içerisinde yeniden gereksinim duyulan mal ve hizmetleri iç veya dış piyasalardan mevcut yasa ve Yönergeler dâhilinde temin etmek.
3. Birimlerden gelen ihtiyaç taleplerini cins, miktar, vasıf ve kapasite yönünden kontrole tabi tutmak
4. Tahmini bedel tespiti yapmak ve teklif almak
5. Belediye Başkanı,Başkan Yardımcıları ve Mali Hizmetler Müdürü tarafından yazılı ve sözlü olarak verilen tüm görevleri yerine getirmek.
b. Taşınır Mal Kayıt: Taşınır Mal Kayıt, Takip aşağıdaki fonksiyonların yerine getirilmesinden sorumludur.
1. Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.
2. Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek.
3. Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek.
4. Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
5. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
6. Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.
7. Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.
8. Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak.
9. Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak.
10. Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını, taşınır cetvellerini ve taşınır kesin hesabını hazırlamak.
2. Satın Alma Biriminin Sorumlulukları:
a) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar.
b) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar.
c) Harcama yetkilileri taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu yönergede belirtilen esas ve usullere göre saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan ve taşınır yönetim hesabını ilgili mercilere göndermekten sorumludur. Harcama yetkilileri taşınır kayıtlarının bu yönergede hükümlerine uygun olarak tutulması ve taşınır yönetim hesabının ilgili mercilere gönderilmesi sorumluluğunu taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri aracılığıyla yerine getirir.
d) Harcama yetkilileri, taşınırlara ilişkin işlem ve kayıtların usule uygun olarak yapılıp yapılmadığını kontrol etmeye veya ettirmeye; kasıt, kusur veya ihmal sonucu kırılan, bozulan veya kaybolan taşınırların ilgililerden tazmini için gerekli işlemleri yapmaya veya yaptırmaya yetkilidir.
e) Belediyemize ait taşınırların muhafazası ile görevli olan veya kendilerine kullanılmak üzere taşınır teslim edilen kamu görevlileri bu taşınırları en iyi şekilde muhafaza etmek, gerekli bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, veriliş amacına uygun bir şekilde kullanmak ve görevin sona ermesi veya görevden ayrılma halinde iade etmek zorundadırlar.
f). Zimmetle teslim edilen dayanıklı taşınırlar, kullanıcıları tarafından başkasına devredilemez. Kullanıcılarının görevden ayrılması halinde söz konusu taşınırların ambara iade edilmesi zorunludur. Bu şekilde teslim yapılmadan personelin kurumla ilişiği kesilmez.
g) Taşınırların muhafazasından ve yönetilmesinden sorumlu olanların, gerekli tedbirlerin alınmaması veya özenin gösterilmemesi nedeniyle taşınırın kullanılmaz hale gelmesi veya yok olması sonucunda sebep oldukları kamu zararları hakkında, 27.09.2006 tarihli ve 2006/11058 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.
h) Kullanılmak üzere kendilerine taşınır teslim edilen kamu görevlilerinin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlik ya da dikkatsizlikleri nedeniyle oluşan kamu zararı, değer tespit komisyonu tarafından tespit edilecek rayiç bedeli üzerinden, ilgili mevzuat hükümleri uygulanmak suretiyle tahsil edilir. Taşınırların özelliğinden veya olağan kullanımından kaynaklanan yıpranma ile usulüne uygun olarak belirlenen firelerden dolayı sorumluluk aranmaz.
MADDE13- Sosyal Tesisler Biriminin Görev Yetki ve Sorumlulukları
SOSYAL TESİSLER
1-Mülkiyeti Kırkağaç Belediye Başkanlığımıza ait olan tesislerin yönetimi Başkanlık makamının denetim ve sorumluluğu altında Kırkağaç Belediyesi Mali Hizmet Müdürlüğünce gerçekleştirilir.
2-Ücretler Belediye Meclis kararı ile tespit edilir.
3-Tesislerden yararlanacak personellere uygulanacak ücret indirim oranı Belediye Meclis kararı belirlenir.
4-Belediye Başkanlık Makamının uygun göreceği görevli Harcama Birim Yetkilisi personel sosyal tesislerinin tümünden sorumludur. Tüm tesislerin işletilmesi ve idare edilmesini takip eder.
Tesis Amiri: Müdürlüğe bağlı her tesiste tesisin işletilmesi ve günlük yönetiminde sorumlu Tesis Amiri Başkanlık Onayı ile görevlendirilir ve Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne bağlı olarak çalışır.
Sorumlulukları:
1-Tesisin yönetmeliğe ve verilen talimatlara uygun olarak yönetilmesi ve işletilmesinden müdürlüğe karşı sorumludur.
2-Tesisin işletilmesi ve günlük yönetiminde ihtiyaç duyulan demirbaş malzeme, yiyecek içecek talepleri ile bakım, onarım, tadilat ihtiyaçlarını bağlı olduğu müdüre bildirmekten ve taleplerin yapılmasını sağlamaktan sorumludur.
3-Malzemelerin depolardan tesis personeline kayıtla teslim edilmesini sağlamak, kaybı ve hasarı halinde tazmini için gerekli evrakları hazırlayıp ilgili amirine bildirmek.
4-Tesis deki her türlü araç ve gerecin bakımını, temizliğini yaptırmak ve en iyi şekilde çalıştırılmasını sağlamak.
5-Tesise gelenlerin hüviyet veya giriş kartlarının kontrolünü yaptırmak, şartlara uymayanları tesise almamak.
6-Tesiste görevli personel için verilen özel kıyafetlerin temiz olarak giyilmesini sağlamak.
7-Tesisten yararlananların dilek ve şikayetleri için gerekli işlemleri yapmak.
8-Tesiste koruyucu güvenlik özel talimatı gereğince güvenlik birimi ile irtibat kurarak gerekli tedbirleri almak.
9-Tesisin durumu ve faaliyetleri hakkında belirli aralıklarla bilgi vermek.
10-Toplantı, eğlence,ziyafet vs. programlarını hazırlamak.
11- Sportif çalışmaların yapıldığı yerlerde otopark vb. yerlerin düzenlenmesini sağlamak.
12-Müşteri ve personelden hastalananların en yakın hastaneye sevkini sağlamak.
13-Başkan, Başkan Yardımcıları ve Müdür tarafından yazılı veya sözlü olarak verilecek görevleri yapmak.
14- Sosyal Tesislerle ilgili muhasebe işlerine düzenli ve günlük olarak yürütmek.
15- Tesislerde bulunan demirbaşların kaydını tutmak, zimmetle teslim edilip alınmalarını sağlamak.
16- Tesislerden yapılan tahsilatlarla fatura ve yazar kasa numaralarının takibini yapmak.
Diğer Hizmet Görevleri
Tesislerde görevli teknisyen, teknisyen yardımcısı, şoför, bahçıvan, elektrikçi, çamaşırcı, marangoz, resepsiyon görevlisi, temizlikçi, bulaşıkçı vb. hizmet personeli yasal ve özel talimatlarla verilmiş ve verilecek görevleri tesis amirinden alacakları emir ve direktiflere göre noksansız yerine getirirler. Bu hususta tesis müdürünce görev talimatı çıkarılır.
Tesis Gelir ve Giderleri
Tesis bütçesi her yıl yukarıdaki esaslara göre tesis Müdürlüğünce yılbaşında yapılır. Bir yıl içinde gelir fazlası olduğu takdirde bu miktar genel bütçeye aktarılır. Tesisin her türlü giderleri temizlik malzemeleri, kırtasiye, onarım, bakım, ek tesis yapımı, mefruşat ve demirbaş vb. gibi işletme giderleri ve personel ücretleri, elektrik, su, yakıt, telefon Belediye bütçesinden ödenir.
Kılık Kıyafet
Tesislerde görevli personelin kıyafet mecburiyeti vardır. Personelin mevsimlik kıyafeti, şef garsonların hangi renk kıyafet giyeceği müdürlükçe tespit edilir. Garson, resepsiyon görevlileri, kasiyer, komi, aşçıbaşı ve bulaşıkçı vb. gibi personel idarece uygun görülecek kıyafetleri giyeceklerdir.
Müdürlük yetkisi
MADDE 14- Müdürlük, bu yönetmelikte sayılan görevleri 03/07/2005 tarih ve 5393 sayılı Belediye Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 15- Müdür, başkan tarafından verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 16-(1) Muhasebe yetkilisinin görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir;
a) Gelirleri ve alacakları ilgili mevzuatına göre tahsil etmek, yersiz ve fazla tahsil edilenleri ilgililerine iade etmek,
b) Giderleri ve borçları hak sahiplerine ödemek,
c) Para ve parayla ifade edilebilen değerler ile emanetleri almak, saklamak ve ilgililere vermek veya göndermek,
d) Yukarıdaki bentlerde sayılan işlemlere ve diğer mali işlemlere ilişkin kayıtları usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutmak, mali rapor ve tabloları her türlü müdahaleden bağımsız olarak düzenlemek,
e) Gerekli bilgi ve raporları, hizmet verilen ilgili kamu idaresinin harcama yetkilisi ile üst yöneticisine ve yetkili kılınmış diğer mercilere muhasebe yönetmeliklerinde belirtilen sürelerde düzenli olarak vermek,
f) Vezne ve ambarların kontrolünü ilgili mevzuatında öngörülen sürelerde yapmak veya yaptırmak,
g) Muhasebe hizmetlerine ilişkin defter, kayıt ve belgeleri ilgili mevzuatında belirtilen sürelerle muhafaza etmek ve denetime hazır bulundurmak,
h) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuatında öngörülen zamanlarda denetlemek veya muhasebe yetkilisi mutemedinin bulunduğu yerdeki birim yöneticisinden kontrol edilmesini istemek,
i) Hesabını kendinden sonra gelen muhasebe yetkilisine devretmek, devredilen hesabı devralmak,
j) Mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak,
k) Üst Yöneticinin vereceği diğer görevleri yapmak,
(2) Muhasebe yetkilisi aşağıdaki hususlarla ilgili yetkili mercilere hesap vermekten, sorumludur.
a) Yönetmeliğin 7 inci maddesinde sayılan hizmetlerin zamanında yapılmasından ve muhasebe kayıtlarının usulüne uygun, saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasından,
b) Mutemetleri aracılığıyla aldıkları ve elden çıkardıkları para ve parayla ifade edilen değerler ile bunlarda meydana gelen kayıplardan,
c) Ön ödeme ile kesin ödemelerin yapılması ve ön ödemelerin mahsubu aşamalarında ödeme emri belgesi ve eki belgelerin usulünce incelenmesi ve kontrolünün yaptırılmasını sağlamak,
d) Yersiz ve fazla tahsil edilen tutarların ilgililerine geri verilmesinde, geri verilecek tutarın, düzenlenen belgelerde öngörülen tutara uygun olmasından,
e) Ödemelerin, ilgili mevzuatın öngördüğü öncelik sırası da göz önünde bulundurularak, muhasebe kayıtlarına alınma sırasına göre yapılmasından,
f) Rücu hakkı saklı kalmak kaydıyla, kendinden önceki muhasebe yetkilisinden hesabı devralırken göstermediği noksanlıklardan,
g) Muhasebe yetkilisi mutemetlerinin hesap, belge ve işlemlerini ilgili mevzuata göre kontrol etmekten,
(3) Muhasebe yetkililerinin Kanuna göre yapacakları kontrollere ilişkin sorumlulukları, görevleri gereği incelemeleri gereken belgelerle sınırlıdır.
(4) Muhasebe yetkililerinin ret ve iadeler ile ayrılıp gönderilmesi gereken paylara ilişkin fazla ve yersiz ödemelerde sorumluluğu, bu yönetmelik uyarınca yapması gereken kontrollerle sınırlıdır.
Şeflerin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 17-Şeflerin görevleri aşağıda belirtilmiştir;
a) Görevi gereği kendine havale edilen işleri mevzuat esaslarına göre yapar veya yaptırır.
b) İşlerini plan ve programa bağlayarak iyi bir şekilde yapılmasını vaktinde bitirilmesini sağlar.
c) Emrindeki personele iş dağıtımı yaparak onlara görev verir ve sonuçlarını alır.
d) Müdür tarafından verilen görevleri müdür adına yürütür.
e) Şefliğe ait iş ve işlemlerden müdüre karşı sorumludur.
İç kontrolün müdürlük tarafından yürütülmesi
MADDE 18- Müdürlüğün aşağıda sayılan iç kontrol görevlerini yerine getirir;
a) İdarenin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin malî karar ve işlemlerinin; İdare bütçesi, bütçe tertibi, kullanılabilir ödenek tutarı, harcama programı, finansman programı, merkezi yönetim bütçe kanunu ve diğer malî mevzuat hükümlerine uygunluğu ve kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılması yönlerinden kontrolünü yapmak,
b) Harcama birimlerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesi konusunda danışmanlık yapmak,
c) Harcama birimlerinde uygulanacak iç kontrole ilişkin standartlar hazırlamak,
d) Amaçlar ile sonuçlar arasındaki farklılığı giderici ve etkililiği artırıcı tedbirler önermek,
e) İdarenin iç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının uygulanması ve geliştirilmesi konularında çalışmalar yapmak,
f) Mali konularla ilgili mevzuatın uygulanması konusunda üst yöneticiye, harcama yetkililerine gerekli bilgileri sağlamak ve danışmanlık yapmak,
g) Harcama birimlerinde tereddüt oluşturan mali karar ve işlemler hakkında görüş bildirmek,
h) Müdürlük tarafından gerekli görülmesi halinde mali konulardaki düzenleme ve kararların harcama birimlerince uygulanması hususunda açıklık getirici ve yönlendirici yazılı bilgilendirmeler yapmak,
i) Birimlerinin yürüttüğü işlemlerle ilgili izleme ve değerlendirme faaliyetlerini yürütmek,
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev ve Hizmetlerin İcrası
Görevin alınması
MADDE 19-Müdürlüğe gelen tüm belgeler, dosyalar ve işler zimmet defterine kaydedilerek müdür tarafından ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 20- Müdürlükteki iş ve işlemler müdür tarafından düzenlenen plan dâhilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 21- Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İşbirliği ve Koordinasyon
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 22-Müdürlük dâhilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
a) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
b) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
c) Görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
d) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 23- Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ün imzası ile yürütülür. Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür. Belediye Başkanının özel yetki verdiği durumda müdür, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler ile yazışma yapabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Evraklarla İlgili İşlemler ve Arşivleme
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 24- Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
a) Evraklar ilgili personele zimmetle ve imza karşılığı dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
b) Müdürlükte kullanılacak defter, kayıt ve belgeler, aynı bilgileri içerecek şekilde elektronik ortamda da düzenlenebilir. Bu şekilde düzenlenecek defter, kayıt ve belgeler, gerektiğinde çıktıları alınarak sayfa numarası verilmek ve yetkililerince imzalanmak suretiyle konularına göre açılacak dosyalarda muhafaza edilir.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 25- Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek ayrı klasörlerde saklanır. İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır. Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Planlama, Koordinasyon ve Uygulama
MADDE 26- Planlama ve Koordinasyon
Yapılacak iş ve işlemlerle ilgili planlama müdür veya görevlendireceği kişi tarafından yapılır.
MADDE 27- Uygulama
Yapılacak iş ve işlemler aşağıda belirtilen şekilde uygulanacaktır.
1- Yapılan planlamanın koordinasyon ve uygulaması görevlendireceği Mali Hizmetler Müdürlüğü personeli ile Belediye birimleri ve çalışanları ile ortaklaşa uygulanır.
2- Mali Hizmetler Müdürlüğü çalışmalarında görev verilen tüm personel; giyim, kuşam, davranış ve konuşmalarına azami dikkat etmek zorundadır.
3- Görev verilen personel verilen görevi planlama ve koordinasyon temel ilkelerine uygun bir şekilde yerine getirmek zorundadır.
4- Görevini aksatan, ihmal eden, yapmayan görevlilere; tabi olduğu yasa ve yönetmelik hükümlerine göre işlem yapılır.
5- Yazışmalar 2004/8125 sayılı Resmi gazetede Uygulanacak Esas ve Usuller Yönetmeliğine göre yapılır.
6- Müdürün verdiği görevleri tüm personel yerine getirecektir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Denetim
Denetim ve disiplin hükümleri
MADDE 28-Müdür tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli Ve Son Hükümler
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 29-Bu yönetmeliğin yürürlüğe girmesiyle birlikte, bundan önce yürürlükte olan Mali Hizmetler Müdürlüğü Görev ve Çalışma Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 30-İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 31- 31 maddeden ibaret iş bu yönetmelik Kırkağaç Belediye Meclisince kabul edilip, Başkanlık tarafından tasdik edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32-Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022