T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
FEN İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ, KAPSAM, DAYANAK, İLKELER ve TANIMLAR
AMAÇ
Madde 1- Bu Yönergenin amacı, Kırkağaç Belediyesinde faaliyet gösteren Fen İşleri Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki, sorumluluk ve çalışmalarını düzenlemektir.
Madde 2- Bu Yönerge, Fen İşleri Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren birimlerin teşkili, görev, yetki ve sorumluluğunda bulunan iş ve işlemlerin düzenlenmesi ve yürütülmesine ilişkin esas ve usulleri kapsar.
DAYANAK
Madde 3- Bu Yönerge, Belediye Meclisinin ……./…./…… gün ve …… sayılı Kararı ile kabul edilerek ……/…./…. tarihinde mahalli gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Kırkağaç Belediye Başkanlığı Teşkilat Yönetmeliğinin …… inci maddesine istinaden hazırlanmıştır.
İLKELER
Madde 4- Belediye hizmet ve faaliyetlerinde etkinlik, adalet, hizmette kaliteyi sağlamak, kurumun güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek sorunlara kalıcı ve yerinde çözüm üretmek.
Belediyenin amaçlarını, hedeflerini ve bu hedeflere ulaşmayı mümkün kılacak yöntemleri belirlemek, gerekli planlamaları yapmak.
Belediyenin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, karşı karşıya olduğu fırsat ve tehditleri analiz etmek, geleceğe dönük stratejiler belirlemek,
Yönetici ve diğer pozisyonlarda görev yapan personelin motivasyonunu sağlamak, performansını artırmak, kaliteyi yükseltmek.
TANIMLAR
Madde 5- Bu Yönergede adı geçen;
Belediye: Kırkağaç Belediyesini,
Başkanlık: Kırkağaç Belediye Başkanlığını,
Başkan: Kırkağaç Belediye Başkanını,
Meclis: Kırkağaç Belediye Meclisini,
Encümen: Kırkağaç Belediye Encümenini,
Müdürlük: Fen İşleri Müdürlüğünü ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
MÜDÜRLÜĞÜN KURULUŞU VE GÖREVLERİ
KURULUŞU
Madde 6- Müdürlüğün görevlerini daha etkin ve verimli yürütebilmesi için Müdür, Atölyeler Birimi, Asfalt Yol Birimi, Altyapı Birimi, Sanat Yapıları Birimi, Araçlar Birimi, İnşaat Ekipleri Birimi, Tesisler İdari İşler Birimi, İnşaat Grup Birimi ile 8 adet birimden oluşur. Birimlerin isimlendirilmesi, çalışma şekil ve şartlarının belirlenmesinde başkan onayı aranır.
MÜDÜRLÜĞÜN GÖREVLERİ
Madde 7- Müdürlüğün görevleri aşağıda sayılmıştır:
1- Kendi hizmet alanı içine giren işlerin, yıllık yatırım, plan ve programlarını yapmak,
2- Cadde ve ara yolları yapmak veya yaptırmak,
3- Çalışma programının gerçekleşmesi için gereken malzeme, araç, binek aracı, iş makineleri ile yedek parça ve diğer ihtiyaçların teminine ilişkin şartnameleri hazırlamak veya hazırlatmak,
4-Asfalt kaplamalı yol, bulvar, meydan ve kavşakların bakım ve onarımını yapmak veya yaptırmak,
5-Yeni yollar açmak, bordürlerin döşenmesini, tretuvar dolgularının yapılmasını sağlamak, kırma taş ve stabilize serilmesi, sıkıştırılması, stabilize yolların bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak,
6- Fen işleri müdürlüğünün programına alınan her türlüişlerini gerçekleşmek.
7- İmar Müdürlüğü tarafından yıkımına karar verilen yerleri yıkmak.
MÜDÜR
Madde 8- Kırkağaç Belediyesi Teşkilat Yönetmeliğinde ve bu Yönergede belirtilen görevlerin yerine getirilmesinden ve koordinasyonundan öncelikle belediye başkanına veya bağlı olduğu başkan yardımcısına karşı birinci derecede sorumludur.
A- ATÖLYE BİRİMİ
Madde 9
1.Normal olarak piyasada bulunmayan acil olarak ihtiyaç duyulan bazı yedek parça ve malzemeleri makine ve diğer aksamının imalatını imkanlar dahilinde yapmak, yaptırmak,
2.İş ve üretim makineleri ile hizmet vasıtalarının makine işletmeciliği esaslarına uygun olarak ekonomik ve teknik şekilde tamir, bakım ve işletmelerini sağlamak, gerekli tamir ve bakım ekiplerine, büro ve atölye personeline işin niteliğine göre hizmet ve görev dağılımını yapmak,
3.İş ve üretim makinelerinin revizyon planını düzenlemek ve bu plan dahilinde tamir ve bakımlarının yapılmasını sağlamak,
4.Personelin teknik eğitimlerinin verilecek emir ve talimatlara uygun olarak plan, program dahilinde yapılmasını sağlamak,
5.İş yerinde gerekli emniyet önlemlerini almak, aldırmak ve iş güvenliğini sağlamak,
6-Ekonomik ömrünü doldurmuş olan araç, gereç ve iş makinelerinin hurdaya ayrılmasını sağlamak,
7-Kullanıcılar tarafından arızaları fişlerinde bildirilmiş olarak gelen araç, gereç ve iş makinelerinin teknik personelce arızalarının kontrolü yapılarak,gerekli bakım işlemlerini yaptırmak,
8.Araç, gereç ve iş makinelerinin yedek parça istek fişlerinin ilgili personel tarafından tanzim ve temin edilmesi,
9.Arızalardan dolayı araç ve iş makinelerinin ilk muayene ve kontrollerini yaptırarak, arızalarını tespit etmek ve iş yaptırım belgesini açmak suretiyle arızaları bu belgeye rapor halinde yazmak,
10.Atölyede onarımı yapılan araç ve iş makinelerinin son kontrollerini yaptırmak, tecrübe sonunda bir aksama görülmediği takdirde aracı ilgili birime teslim etmek,
11.Şube Müdürlüğünün ihtiyacı olan her türlü yedek parça ve malzemenin temini için gerekli şartnameleri tanzim ve tetkik ederek makama onaya sunmak,
12.Hizmet ve araç tamirleri ile ilgili kartların ve kayıtların tutulmasını sağlamak,
13.Atölyeler tarafından alınan yedek parçaların yerinde kullanılıp kullanılmadığını kontrol etmek, ettirmek,
14.Metal ve ahşap çocuk grubu basket, voleybol, oturma bankı, kale direği, kamelya imalat ve montajının yapılmasını sağlamak.
15.Motorlu araç ve iş makinelerinin madeni yağ ihtiyaçlarını tespit etmek,
16.Belediyeye bağlı müdürlüklerin bünyesinde bulunan araçların tamir ve onarımlarını yapmak, yaptırmak, yapılmasını sağlamak,
17.Atölye de personelin çalışmasını gözetmek,
18.Elemanların, demirbaş araç ve gereçlerin muhafazasında gerekli titizliği göstermelerini sağlamak,
19.Yetki, sorumluluk, yönetim fonksiyonlarının işlerliğini ve takibini sağlamak,
20. İlçe sınırları içerisinde bulunan çocuk parlarının tamir ve bakımını yapmak.
21.Bölge içinde veya dışında arızalanan araçların arızalarını gidermek için ekip oluşturmak ve arıza mahalline göndermek,
22.Mübaaya usulü ile temin edilen yedek parça ve muhtelif malzemelerle ilgili Müdürlüğümüze intikal eden fatura bedellerinin ödenmesi için avans ve kredi mutemedi aracılığı ile avans veya kredi çekmek ve ödemelerini yaptırmak,
23.Atölyede kullanılan oksijen ve asetilen tüplerinin dolum ve muayenelerini yapmak,
24.Araçların yedek parça ihtiyaçlarını tespit etmek suretiyle listeler hazırlamak söz konusu ihtiyaçların teminini sağlamak için yazışmalar yapmak,
25.Müdürlükçesatın alınan her türlü yedek parça ve malzemelerin kabulünü yaptırmak
26. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
27- Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
28- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
29- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
B- ASFALT İŞLERİ BİRİMİ
Madde 10-
1. Selçuklu Belediyesi sınırları içinde asfalt, yol, otopark, oyun alanları yapımı,
2. Bozulan asfalt yol ve alanların tamiratlarının yapımı,
3. Asfaltlama için gerekli araç, gereç, makine ve asfalt malzemesi ihtiyacını tespit etmek, malzemenin temininin sağlanmasını takip etmek,
4. Bakım ve yapım ağı içinde bulunan asfalt kaplamalı yol, bulvar, meydan ve kavşakların bakım ve onarımını yapmak ve yaptırmak,
5. Yıllık planlı işlerin günlük çalışma programını hazırlamak, hazırlatmak ve gerçekleştirmek,
6. Altyapısı tamamlanan yolların asfalt yapımına hazır olup olmadığını kontrol etmek, ettirmek,
7.İş makinelerinin eksiksiz olarak ve zamanında işyerinde bulundurulmasını ve bunların amaç dışında kullanılmamasını, devamlı çalışır durumda tutulmasını ilgili birimlerle koordine olarak sağlayacak tedbirler almak ve kontrol etmek,
8. İşyerinde ve çalışma yerlerinde trafik ve işçi güvenliği yönünden ihtiyaç duyulan her türlü tedbirlerin alınmasını sağlamak,
9.Yıllık çalışma programına göre yapılacak işler için gerekli iş makinaları ve ekipmanların eksiklerini belirlemek, eksikliklerin giderilmesi için gerekli girişimlerde bulunmak,
10. Asfalt İşleri Birimi personelinin çalışmalarını denetlemek,
11. Asfalt Şantiyesindeki üretimleri kontrol etmek, arazi işleri ile arasında koordineyi sağlamak.
12. Asfalt Şantiyesinin ihtiyaçlarını tespit edip teminini sağlamak.
13. Asfalt Laboratuarındaki deneylerin yapımını kontrol etmek.
14. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
15- Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
16- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
17- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
C- ALTYAPI İŞLERİ BİRİMİ
Madde 11-
1. Yeni yolları açmak, bordürlerin döşenmesini, tretuvar dolgularının yapılmasını sağlamak, kırma taş ve stabilize serilmesi, sıkıştırılması, stabilize yolların bakım ve onarımlarını yapmak, yaptırmak,
2. İşyerinde ve çalışma yerlerinde trafik ve işçi güvenliği yönünden ihtiyaç duyulan her türlü tedbirlerin alınmasını sağlamak,
3. Yapılacak olan yolların boy kesitleri göz önüne alınarak yağmur suyu drenajlarının yapılmasını sağlamak;
4.Yağmur suyu ve pis su kanallarında yapılan şikayet ve başvuruları incelemek ve sonuçlandırmak,
5.Yol bozma talebinde bulunacak Koski, Telekom, Medaş ve Gaznet gibi Resmi kurumlar ile protokoller düzenlemek ve kurum yetkililerine imzalatmak.
6..Protokoller doğrultusunda yol bozma işlemlerini yürütmek.
7.Vatandaşların su, kanalizasyon, elektrik, telefon ve doğalgaz bağlantılarının yapılması ve mevcut bağlantılardaki arızaların giderilmesi amacı ile talep ettikleri yol bozmalarının uygunluğun karar vermek, uygunsa belediye meclisinin belirlediği fiyatlar doğrultusunda yol bozma bedelini siciline işlemek
8. İzinsiz kazıları tespit edip Zabıta Müdürlüğüne bildirmek.
9. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
10- Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
11- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
12- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
D- SANAT YAPILARI BİRİMİ
Madde 12-
1.Selçuklu ilçesi sınırları içerisinde bulunan imar yollarının aplikasyonu esnasında yol aksında oluşabilecek geçişlerle ilgili olarak, araç köprüsü, yaya köprüsü, menfez, istinat duvarı v.b. sanat yapılarının yapılmasını veya yaptırılmasını sağlamak.
2. İlçe sınırları içerisinde yapılacak olan yolların, yaya kaldırımlarının, bisiklet yollarının ve yeşil alanların projelendirilerek uygulamasını yapmak veya yapılmasını sağlamak.
3. İlçe sınırları içerinde bulunan ve imar planında otopark alanı olarak tahsis edilmiş alanların düzenlemelerini yapmak veya yaptırmak.
4.Yapılan yol akslarında trafik akışını engelleyecek yaya kaldırım üzerine park yapılmasını engellemek için standartlarına uygun ayırıcı malzemeleri ( duba ) kullanmak veya kullandırmak.
5. İlçemiz sınırları içerisinde yapılan sanat yapılarının tamamında özürlü vatandaşlarımızın kullanımına elverişli hale getirilmesini sağlamak veya sağlattırmak.
6.İlçemiz sınırları içerisinde açılacak olan imar yollarının tespit ve aplikasyonunu yapmak veya yaptırmak.
7.İlçemiz sınırları içerisinde açılacak olan yolların üzerinde kalan binaların işaretlemesini yapmak veya yaptırmak. Başkanlık olurlarını alarak Emlak ve İstimlak Müdürlüğü ile koordinasyonu sağlamak.
8.Müdürlüğümüzce ihaleye çıkarılan işlerin arazi ve büro kontrollerini yapmak,
9. İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yapılan İmar tadilatları ve yeni imara açılan yerlerin müdürlüğümüze iletilmesini sağlamak ve yapılan çalışmalarımız neticesinde plan tadilat tekliflerinde bulunmak.
10. Terki yapılan spor sahalarının, çocuk oyun alanlarının, otoparkların (genel) yeşil alanların sayısallaştırılarak dosyalarının hazırlanması, arazi aplikesi ve kotlama çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
11- Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
12- Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
13- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
14- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
E- ARAÇLAR BİRİMİ
Madde 13-
1. Birimler arası araçların sevk ve idaresini yürütmek,
2. Araçların bakım, onarımını takip etmek, araç teminini sağlamak,
3. Acil müdahale anında (sel, deprem, afet gibi durumlarda) araç temini, sevk ve idaresini sağlamak,
4. Müdürlüğümüz bünyesinde bulunan birimler arasında araç teminini sağlamak,
5. Günlük göreve çıkan araçların görev dağılımını yapmak ve bu araçlara sürücü temin etmek,
6. Araçların arıza durumlarını rapor etmek, günlük görev ve yapılacak işler hakkında bilgi vermek,
7. Araç şoförlerinin günlük mesai saatlerini takip etmek,
8. Müdürlüğümüz bünyesinde bulunan araçların periyodik bakım çizelgelerini takip etmek,
9. Arazi ve bölge şartlarına göre araçların bölgelere sevklerini sağlamak,
10. Sivil savunma, acil müdahale gibi durumlarda bölge şartları ve durumlarına göre araçların sevkini sağlamak. Ekipman eleman araç ve gereçleri (su motoru, ilkyardım ekibi, acil müdahale ekibi vb.) temin etmek,
11. Bölgede çalışan araçların arıza durumunda arızalarının bölgede giderilmesi için bilgi vermek, bölgede yapılamayan arıza durumlarında ise; Müdürlüğümüzün bünyesinde bulunan Bakım – Onarım atölyesine sevkini sağlamak,
12. Müdürlüğümüz bünyesinde bulunan kurtarıcı aracı, iş makinesi nakil aracı, seyyar yakıt ikmal aracı, yakıt tankeri ve diğer araçların her türlü ortamda çalışmasını sağlamak, sürücü temin etmek ve sevkini yapmak,
13. Belediyemizin bölge sınırları içerisinde çalışma yapılan yerlerde, araçların düzenli ve koordineli olarak çalışmasını sağlamak,
14. Şehir içi trafiği ve şehirler arası trafik düzenine göre araçların sevkini sağlamak.
15.Sivil trafiği engelleyecek olumsuz hava koşullarında (sel, buzlanma vb.) emniyetli sürüş için yolun trafiğe açılmasını sağlamak.
16. Müdürlüğümüz bölge çalışmalarına, iş makinelerinin sağlıklı bir şekilde sevk ve idaresini
17. İş makinelerinin bakımı, onarımı ve makinelerin bölgeye sevki hakkında idareye bilgi vermek,
18..Belediyeye ait tüm motorlu taşıtların trafik sigorta işlemleri, egzoz emisyon ölçümleri ve karayolları fenni muayenelerini yaptırmak, trafik kazasına karışan Belediye araçları ile ilgili hasar tespit raporlarını düzenlemek,
19. Doğal afetlerde (deprem, sel, su baskını, buzlanma, toprak kayması vb.) iş makinelerinin.
20. İş makineleri operatörlerinin günlük mesai saatlerin eve çalışma şartlarına göre görev dağılımını yapmak,
21. İş makinelerinin günlük programlarını tanzim etmek ve makineler hakkında bilgi vermek,
22. İş makinelerinin hizmet ve faaliyetlerinin etkin bir şekilde yerine getirilmesi için bilgi vermek
23. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
24. Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
25- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
26- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
F- İNŞAAT EKİPLERİ BİRİMİ
Madde 14-
İnşaat Ekipleri Biriminin görevleri aşağıda sayılmıştır.
1. Fen işleri Müdürlüğü programına alınan her türlü inşaatın tamir ve bakımının yapılması.
2.Teknik ve çağdaş şartlara göre yenilikleri takip etmek ve yeni malzemelerin inşaatların tamir ve bakımlarında kullanılmasının sağlanması.
3.Bakım ve onarımı bitmiş inşaatı ilgili birime teslimini yapmak.
4. İnşaat tamir ve bakımları ile ilgili tüm evrakı takip etmek, sonuçlanmasını sağlamak,
5.Demirbaş araç ve gereçlerin muhafazasında gerekli titizliği göstermek.
6. Elektrik, elektronik, sıhhi, müşterek, kalorifer, LPG, doğalgaz tesisatlarının yıllık mutat bakımlarının yapılması.
7.Müdürlüğümüz ekiplerinde kullanılacak malzemelerin depodan verilmesi, kayıt edilmesi ve kontrolünün yapılması.
8. İnşaat ve tesisat malzemelerinin ihale onay belgelerini almak ve tahakkuklarını hazırlatmak.
9. İşçilerin çalışma esnasında can güvenliğinin sağlanmasına gerekli dikkat ve titizliği göstermek.
10. Ekiplerin çalışmalarını kontrol etmek.
11. Yıkılacak binaların elektrik, su,doğalgaz kesimi için yazışmaları yapmak.
12. Belediyemize ait umumi wc lerin tamir ve bakımını yapmak.
13. Su gösterisi havuzlarının sezon başında işletmeye alarak Park ve Bahçeler Müdürlüğüne teslim etmek, sezon sonunda sökerek depolamak.
14. Belediyemize ait binaların su, elektrik, kalorifer tesisatı arıza ve bakımlarını yapmak.
15. Belediyemize ait binaların, parkların, bordürlerin boya ve badana işlerini yapmak.
16. Çocuk parkı, basket, voleybol sahaları yapmak.
17. Bina restorasyon çalışmaları yapmak.
18. Telsiz görüşmelerinin takibi, role ve telsizlerin tamir ve bakımını yapmak.
19. Telsiz ve role ile ilgili yazışmaları yapmak.
20. Müdürlüğümüze ait inşaatlarda ihtiyaç halinde tesisat kontrollüğü yapmak.
21. Müdürlüğümüzü ilgilendiren ihaleli işlerde ihtiyaç halinde ihale komisyonlarında bulunmak, ihale evraklarını takip etmek ve sonuçlandırmak.
22. Müdürlüğümüze ait malzeme alımlarında ihtiyaç hainde teknik şartname hazırlamak ve alınan malzemelerin kabulünü yapmak.
23. Otomasyon programından gelen müracaatları sonuçlandırmak, yanlış veya ilgisiz müracatları ilgilisi müdürlüklere otomasyondan göndermek.
24. Havale olunan dilekçelere cevap yazmak ve sonuçlandırmak.
25. Ekiplerin vizite ve izin kağıtlarını imzalamak ve takip etmek.
26. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
27. Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
28- Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
29- Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
G- TESİSLER İDARİ İŞLER BİRİMİ
Madde 15-
Tesisler İdari İşler Biriminin görevleri aşağıda sayılmıştır:
1.Tesislerdeki memur ve işçilerin yemek yemelerini temin etmek ve yemekhanenin temizliğini sağlamak,
2.Tesislerdeki görevli memur ve işçilerin çay ve çeşitli ihtiyaçlarını temin etmek,
3. Tesislerin haberleşme hizmetlerinin aksatmadan yapılabilmesi sağlamak ve görüşmelerin ücret ve sürelerini kayıt altına almak.
4.Tesislerin ısıtılmasını için kaloriferlerin yakılması, arıza ve bakımını yaptırmak ve yakıtının sağlanmasını temin etmek,
5.Tesislerde bulunan binaların, atölyenin ve sahanın temizliğinin sağlamak.
6. Tesislerde bulunan sahanın düzeninin sağlanması, özel ve resmi araçların park düzeninin sağlanması.
7.Fotokopi ile ilgili çekim yapılması gereken evrakların fotokopisinin çekilmesini takip etmek.
8.Müdürlüğümüz işçi ve memur personelinin giriş, çıkış parmak izi sistemini ve kamera sistemini takibi ve kotrolünün yapılması.
9. Müteahhit işçilerinin aylık puantajının kontrolünü yapmak.
10. Personelin sağlık vizite ve izin belgelerinin düzenlenip imzalanmasının sağlatmak.
11. Tesislerin güvenlik hizmetlerinin takibi ve nöbet çizelgelerinin hazırlanması.
12. Tesislere görevlendirilen kiralık araçları km’lerinin kayıt edilmesi, sevk ve idaresini sağlamak.
13. Tesisler içerisindeki büroların kontrolü ve yer düzeninin sağlamak.
14. Bütçemize bağlı olarak tahakkuk etmiş su, elektrik, doğalgaz faturalarının kontrolü ve ödemeler için evrakların düzenlenmesinin sağlanması.
15. Belediyemize ait binaların su, elektrik, doğalgaz abone işlerinin takip edilmesi ve abone yapılması.
16. Berber hanenin temiz ve hijyen bir şekilde tıraş ettirilmesinin sağlanması.
17. Müdürlüğümüze ait depoların malzeme giriş ve çıkışlarının kayıt altında yapılmasını sağlamak ve kontrol etmek.
18. Tesislerin temizlenmesi için ihtiyaç olan her türlü malzemenin temin etmek ve tahakkukların yapılmasının sağlanması.
19. Sahada bulunan araç ve gereçlerin düzeninin sağlanması, kontrolünün yapılması.
20. İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Kurulu toplantılarına katılmak.
21. Tesislerin güvenliği için gerekli tedbirleri almak.
22. Birim arşivinin yapılandırılması ve kontrolünün yapılması, Müdürlüğümüze gelen evrakların kaydı, takibi gibi yazışmalarını ve arşivlendirmesini yapmak,
23. Muamelatla ilgili her türlü yazışmayı yaptırmak, sonuçlandırmak ve yazışmalara ait dosyaları tanzim ve muhafaza ettirmek, Fen İşleri Müdürlüğü’nün diğer Müdürlüklerle koordineli çalışmasını sağlamak,
24. Personellerin idari, disiplin ve personel prensiplerine uygun hareket etmelerini sağlamak ve kendisine bağlı personelin düzenli çalışmasını izlemek, denetlemek,
25.Müdürlüğümüz ile ilgili makamlara gidecek yazı ve her türlü resmi evrakın kontrolünü yapmak,
26.Müdürlüğümüzün diğer ünitelerden gelen her türlü evrakı ilgili deftere kayıt ettirmek, havalesinden sonra en kısa zamanda ilgili servise intikalini sağlatmak,
27.Evrakla ilgili daha önceleri tutulan kayıtlar bulunup, yerlerine işletilerek ilgililere iletilmesini sağlamak,
28.Fen İşleri Müdürlüğüne gelen ve giden evrakı incelemek, alınması ve gönderilmesi ile sıra ve numaralanarak havaleye sunulmasını sağlamak,
29.Havaleden çıkan evrakların kayıt ve zimmetlerini yaptırdıktan sonra ilgili ünite ve personele dağıtımı yapmak,
30.Kayıtlı bulunan tüm evrakların geliş ve gidiş yerlerini buldurmak, neticeleri hakkındaki bilgiler ilgili şubelerden temin edilerek kayıtlarının karşılıklarına işlenmesi ile kayda alınmasındaki tertip ve düzeni sağlamak,
31.Muamelatla ilgili müdürlüğümüze gelen genelge, tamim, iç emir ve mevzuata ilişkin yazılar ile kamu kurum ve kuruluşlara gönderilen ve gelen yazıların muhafaza edilmesini sağlamak,
32.Fen İşleri Müdürlüğüne ait maaşlı, yevmiyeli, geçici personelin şahsi sicil dosyalarını tutturmak, personel ile ilgili her türlü yazışmayı sonuçlandırdıktan sonra ilgililerin dosyalarına takmak üzere İnsan Kaynakları Müdürlüğüne bildirmek.
33.Aday olarak tayin edilen maaşlı personelden adaylık süreleri dolanların asaletlerinin tasdiki için gerekli yazışmasının yapılmasını sağlamak,
34.Memurlara ait hastalık izin onaylarını hazırlamak, gizli teskiye evraklarının müdüriyetçe doldurulması için düzenlenmesi ve doldurulduktan sonra İnsan Kaynakları Müdürlüğü’ne intikalini sağlamak,
35.Memur ve işçi personele ait kadro listesini hazırlatmak ve teknik personele ait özel hizmet tazminatı ile ilgili yazışmaları yapmak,
36.Yevmiyeli personelin yıllık ve aylık toplu izin onaylarını hazırlamak,
37. Müdürlüğümüz ile ilgili gerekli bilgisayar kayıtlarını tutmak, gereken yazıları yazmak,
38.Yevmiyeli personelin fazla mesaileri için ilgili mercilerinden müsaade ve onay almak üzere gerekli işlemleri yapmak,
39.Her ay şubeler ve diğer birimlerce hazırlanan puantajlara göre Fen İşleri Müdürlüğü genel puantajını hazırlamak,
40.Puantörlüğe bildirilen istirahat ve izinleri puantaj üzerinde gösterilmesini sağlatmak. Yevmiyeli personelin Pazar, bayram ve fazla mesai olurlarının zamanında alınması, puantajının tutulmasını sağlamak,
41.Puantajların zamanında ilgili makama silintisiz ve düzenli bir şekilde intikalini sağlamak. Gönderilen puantaj ve buna bağlı evrakların bir suretinin muhafazasını sağlamak,
42. İşçilerin kendisi, eş ve çocuklarının muayenesi için vizite kağıdı düzenletmek, raporlu olanların sigorta prim matrahlarının çıkartılması ile bakmakla yükümlü oldukları eş ve çocuk beyannamelerinin ilgili yerlere ulaştırılmasını sağlamak,
43.Demirbaş, araç ve gereçlerin korunmasında gerekli titizliği göstermek, demirbaş kayıtlarında bulunan tüm araç ve gereçlerin kayda alınması kullanıcılara zimmetlenmesi, kullanılmayanların depolanmasını sağlamak.
.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
ORTAK HÜKÜMLER
MÜDÜRLÜK BÜTÇESİ
Madde16- Fen İşleri Müdürlüğü,5018 Sayılı Yasa kapsamında Belediye Başkanının bütçe çağrısına istinaden, yılı bütçe tasarılarını hazırlamak ve süresi içerisinde Mali Hizmetler Müdürlüğü’ne göndermek zorundadır.
MÜDÜRLÜK İHTİYAÇLARININ TEMİNİ
Madde 17- Fen İşleri Müdürlüğü, ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetleri, ilgili müdürlükçe piyasa araştırması yaparak, tabi olunan ihale mevzuatı çerçevesinde satın almak veya kiralamak, birime ait mal ve malzemelerin giriş-çıkış ve muhafaza işlemlerini yapmak, hurdaya çıkan malzemeleri yok etmek veya satmak bunlara ilişkin ayniyat kayıtlarını tutmak, elektrik, su, telefon ve doğalgaz abonelik ve tahakkuk işlemlerini yapmakla görevlidir.
İNCELEME ve ARAŞTIRMA
Madde 18- Fen İşleri Müdürü, kendi müdürlüğünün faaliyet alanları ile sınırlı olmak üzere; yurtiçi ve yurtdışında bulunan resmi ve özel kuruluşlarda inceleme araştırma yapmak üzere personel görevlendirebilir. Bu tür görevlendirmelerde başkanlık makamından onay alınması gerekir.
YAZIŞMALAR
Madde 19- Diğer belediye birimlerinin Müdürlükle yazışması olduğu takdirde öncelikle ele almak ve sonuçlandırmak zorundadır.
ORTAK GÖREVLER
Madde 20- Birden fazla belediye birimini ilgilendiren iş veya görev söz konusu olduğunda koordinatör müdürlük başkanlık makamı tarafından belirlenir.
DEĞİŞİKLİK TEKLİFİ
Madde 21- Bu Yönergede yapılacak her türlü değişiklik teklifinin Başkan onayına sunulması işlemi Yazı İşleri Müdürlüğünün koordinesinde gerçekleştirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
YÜRÜLÜKLERDEN KALDIRILAN HÜKÜMLER
Madde 22- Bu Yönergenin yürürlüğe girmesiyle birlikte daha önce yürürlükte bulunan Yönergeler yürürlükten kalkar.
YÜRÜRLÜK
Madde 23- Bu Yönerge hükümleri başkan onayıyla yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
Madde 24- Bu Yönerge hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022