T.C.
KIRKAĞAÇ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
EMLAK İSTİMLAK MÜDÜRLÜĞÜ
GÖREV VE ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ KAPSAM DAYANAK TANIMLAR VE TEMEL İLKELER
AMAÇ
MADDE 1 – Bu Yönetmeliğin amacı; Kırkağaç Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
YASAL DAYANAK
MADDE 2 – Bu yönetmelik; 5393 sayılı Belediye Kanunu, 5216 sayılı Büyükşehir belediyesi Kanunu,6360 sayılı on üç ilde büyükşehir belediyesi ve yirmi altı ilçe kurulması ile bazı kanun ve kanun hükmünde kararnamelerde değişiklik yapılmasına dair kanun ve ilgili diğer Mevzuata dayanılarak hazırlanmıştır.
KAPSAM
MADDE 3- Bu yönetmelik, Kırkağaç Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü'nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
TANIMLAR
MADDE 4 - Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
Başkan : Kırkağaç Belediye Başkanı’nı,
Belediye : Kırkağaç Belediye Başkanlığı’nı,
Müdür : Emlak ve İstimlak Müdürü’nü,
Müdürlük : Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nü,
Personel : Müdürlüğe bağlı çalışanların tüm personeli, ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
KURULUŞ VE YAPILANMA
Kuruluş
MADDE 5 – Kırkağaç Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü 22.02.2007 tarihli 26442 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Belediye ve bağlı kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri norm kadro ilke ve standartlarına dahil yönetmelik gereğince Kırkağaç Belediye Meclisinin 04.03.2015 tarihli ve 59 sayılı meclis kararı ile kurulmuştur. Kırkağaç Belediye Başkanlığı Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde bir müdür ile mer’i norm kadro ve mevzuatıyla belirlenen nitelik ve sayıda personel görev yapar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR
Görevleri
MADDE 6- Emlak ve İstimlak Müdürlüğü;
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
Müdürlük yetkisi
MADDE 7 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, bu yönetmelikte sayılan görevleri ve 5393 sayılı Belediye
Kanununa dayanarak Belediye Başkanınca kendisine verilen tüm görevleri kanunlar
çerçevesinde yapmaya yetkilidir.
Müdürlüğün sorumluluğu
MADDE 8 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen
görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve
yürütmekle sorumludur.
Müdürün görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 9 - a) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünü Başkanlık Makamına karşı temsil eder.
düzenlemek.
d) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü ile diğer Müdürlükler arasında koordinasyonu sağlamak.
e) Yasa, tüzük ve yönetmeliklerle verilen görevlerden yetkisi içinde olanların yapılmasını
sağlamak.
f) Belediye Başkanı veya görevlendireceği Başkan Yardımcısının verecekleri görevleri
yerine getirmek.
g) Emri altında görev yapan ve ita amiri bulunduğu bütün memurların yönetmeliğin personelle
ilgili denetimini ve gözetimini yapmak, gizli tezkiye varakalarını düzenlemek, onaylamak, yıllık
izinlerini ve mazeret izinlerini hazırlayıp ita amirine sunmak.
h) Müdürlük içindeki hizmetleri usulüne uygun biçimde yürütülmesini sağlamak, bu amaç için
gerekli tedbirleri almak ve aldırmak.
ı) Yasalara göre Belediyenin gayrimenkullerini değerlendirmek ve yıllık kira artışlarını takip
etmek.
aksaklıkları düzeltmek.
Personelin görev, yetki ve sorumluluğu
MADDE 10 - Müdürün verdiği görevleri itina ve titizlikle yerine getirmek, talimatlarına uymak,
müdürlüğümüze müracaat edenlerin ve gelen evrakların cevaplandırılarak takibini
sağlamaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
GÖREV VE HİZMETLERİN İCRASI
Görevin alınması
Görevin planlanması
MADDE 11 - Emlak ve İstimlak Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan
dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 12 - Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler
doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 13 - a) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından
sağlanır.
b) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre
iletilir.
c) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
d) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden
ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve
belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye
devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma
işlemleri yapılmaz.
e) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin
hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 14 - a) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
b) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Büyükşehir Belediyesi, Kamu
Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
ALTINCI BÖLÜM
EVRAKLARLA İLGİLİ İŞLEMLER VE ARŞİVLEME
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 15 - a) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek
ayrı klasörlerde saklanır.
b) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
c) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından arşiv
görevlisi ve ilgili amiri sorumludur.
YEDİNCİ BÖLÜM
DENETİM
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 16 - Emlak ve İstimlak Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
ÇEŞİTLİ VE SON HÜKÜMLER
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 17 -İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 18 - Bu yönetmelik Belediye Meclisinin kabulü tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – Bu yönetmelik hükümlerini Kırkağaç Belediye Başkanı yürütür.
MECLİS BAŞKANI KATİP KATİP KATİP
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022
Kırkağaç Belediye Başkanlığı tarafından tasarlanmıştır. Tüm hakları saklıdır. 2022